Przejdź do głównej zawartości

Opowiadamy, bawimy się- czyli kolejne ciekawe książki dla dzieci




Zapraszam na kolejną porcję ciekawych książek od Wydawnictwa Babaryba ( klik).
Pisałam już wielokrotnie, że skradły nasze serca. Jak jest tym razem?
Podtrzymuję swoją i Młodej opinię. 
Dziś na tapecie będzie "Czas czarodziej".


Pozycja, która na w pierwszym momencie przywołała moje wspomnienia z dzieciństwa. Proste ilustracje, które uwielbiam, sprawiły, że poczułam się jak mała dziewczynka.
Krótkie opisy na każdej stronie sprawiają, że czytelnik ma duże pole do popisu.

Dziecko może zadawać pytania, rodzic odpowiada. Sytuacja może też się odwrócić. Młoda jest wtedy w swoim żywiole. Sto pytań do i matka się produkuje :)

Sytuacje przedstawione w książce pokazują naszą codzienność. Zwracają uwagę na z pozoru banalne rzeczy. Zastanawiając się chwilę, stwierdziłam jednak, że są to sprawy istotne. 

Najbardziej dla dzieci, które każdego dnia poznają świat, po drodze spotykają mnóstwo niezrozumiałych dla nich sytuacji.

Często mówimy, że czas szybko leci, że wszystko się zmienia. 
"Czas czarodziej" pomoże to wszystko w łatwy sposób wyjaśnić.

Możemy pójść dalej, wymyślać historyjki, wierszyki. Możliwości jest naprawdę sporo.




Łysy pan i opony, są ulubionym momentem Młodej. " Ooo patrz, mamo pan i opony są łyse jak mój tatuś"



Dziecko moje, często nudzące się w kolejce, cudujące, kręcące się, w końcu zaczyna zachowywać się spokojniej. Przypominam jej o tym, co było w książeczce i już jest dobrze.

My ze swojej strony gorąco polecam tę pozycję. Sięgamy do niej bardzo często, doskonale się przy tym bawiąc. 

"Roboty", to kolejna książka obrazkowa, która umila nam wolne chwile.



Córka moja jest fanką różnych stworków- potworków. Niejednokrotnie widząc jakąś książkę, zabawkę myślałam, że może się jej przestraszyć. Ona jednak, akceptowała je od zawsze bez większych problemów.

Kiedy pokazałam jej książkę o robotach, które przybyły na Ziemię, była zachwycona.
Bohaterowie są według niej bardzo zabawni. Oglądamy, śmiejemy się, bawimy w wyszukiwanie szczegółów. Opowiadamy również wymyślone przez nas historie.

Roboty bawią się, pracują. Pomagają również w poznawaniu cyferek i literek. Zapewniam, że nie będziecie się z nimi nudzić.

Książki obrazkowe pozwalają na doskonałą zabawę, rozwijanie wielu umiejętności. Dziecko moje lubi taką formę aktywności. Nie wiem jak jest z Waszymi pociechami, ale i tę pozycję polecam ;)

Znacie? Lubicie? Polecicie coś ciekawego dla małych fanów książek?

Komentarze