Przejdź do głównej zawartości

"Cecylio, obudź się" D. Wójcik



Ile może znieść zdradzona kobieta? Może znieść naprawdę wiele. Przez jej głowę niczym halny przelatują przeróżne emocje. Dojście do siebie, ułożenie życia na nowo jednym zabiera więcej czasu, innym mniej. Każdy ma swój sposób na wyjście z dołka.

Główną bohaterkę książki Doroty Wójcik ,  poznajemy właśnie w takim momencie- dowiaduje się o zdradzie męża. Do tej pory miała w miarę poukładane życie. Nie musiała pracować, mężuś dbał o finanse rodziny, ale nie tylko jedna kobieta zajmowała jego myśli i czas.

Cecylia od razu bierze sprawy w swoje ręce i pozbywa się niewiernego Piotra ( nie bójcie się, nie zabija go, mężczyzna dostaje tylko niezły łomot ). Dowiaduje się również o śmierci wujka Leopolda, któremu zawdzięcza swoje imię. Mężczyzna był bardzo oryginalnym osobnikiem. Ciekawe rzeczy robił za życia, po śmierci pałeczkę przejęli jego krewni. 

Niecodzienny pogrzeb, spadek rozdzielony bardzo nierówno pomiędzy członków najbliższej rodziny, sprawia, że pojawiają się pierwsze zgrzyty, karuzela zaczyna się kręcić.

Jak znajdująca się na życiowym zakręcie Cecylia odnajdzie się w nowej rzeczywistości? Czy wycieczka do miejscowości Płoty Małe wyjdzie jej na dobre? 

"Cecylio, obudź się" jest debiutancką powieścią Doroty Wójcik, która słynie z czarnego humoru i ciekawych opowieści (zajrzyjcie na Jej profil FB i przekonajcie się sami), które wcześniej zamieszczała na swoim blogu i profilu FB. 

Pewnego pięknego dnia, świat obiegła wiadomość, że niebawem pojawi się książka Doroty. Od tego momentu niecierpliwie czekałam na wybicie godziny zero. Byłam ogromnie ciekawa opowieści jaką przygotowała autorka. 

Jakie są moje odczucia po lekturze?

Znając wcześniej styl Doroty Wójcik, spodziewałam się dobrej lektury. Czy moje oczekiwania zostały spełnione? Przyznaję, że nawet bardziej, niż bardzo. Ciekawi bohaterowie, sytuacje, które sprawiają, że nawet pogrzeb okazuje się zabawny, to coś co wnosi powiew świeżości do literackiego świata. Ja przy lekturze bawiłam się świetnie.  Czy Wam się spodoba? Tego nie powiem, musicie sprawdzić sami.

Książkę "Cecylio, obudź się." polecam gorąco. Mam nadzieję, że niedługo poznam dalsze losy bohaterki, a Wy sięgnięcie po świetny debiut Doroty Wójcik i później podzielicie się swoimi wrażeniami.

Komentarze