Przejdź do głównej zawartości

Piękna okładka, intrygujący tytuł- "Tylko Ty" Gabriela Gargaś.



Piękna okładka, intrygujący, niewiele mówiący tytuł- tyle wystarczy, żeby zajrzeć do książki "Tylko Ty" i przepaść z nią na długie godziny.

Gabriela Gargaś napisała według mnie świetną książkę o miłości, która wzrusza, denerwuje, sprawia, że czytelnik nie może doczekać się dalszego rozwoju wydarzeń.

Oprócz miłości na kartach powieści znajdziecie również błędy młodości, źle podjęte decyzje. Co się z tym wiąże? Oczywiście- trzeba ponieść tego wszystkiego konsekwencje.

Autorka pokazuje jak ważna jest w życiu przyjaźń- taka mimo wszystko, nie tylko na dobre, ale również i na złe.

Bohaterki- Paulina i Ewa przyjaźnią się od czasów liceum. Razem spędziły wiele szalonych momentów, korzystały z życia, ale też wspierały kiedy którejś z nich świat nagle walił się na głowę. 

Paulina- matka samotnie wychowująca nastoletnią córkę. Kilkanaście lat wcześniej podjęła pewną decyzję, która zaważyła na losach kilku osób. Ich świat nagle zmienił się diametralnie, musieli przewartościować swoje dotychczasowe życie, podjąć nowe wyzwania.

Jaka była to decyzja i jakie konsekwencje przyniosła- tego Wam nie powiem- doczytacie:)

Ewa- szczęśliwa mężatka. Po kilku poronieniach wraz z mężem decydują się na adopcję. Zostają rodzicami dwóch chłopców- bliźniaków. 

Życie rodzica jak wiemy nie jest usłane różami, co przeżywają rodzice adopcyjni, jakie dodatkowe zadania pojawiają się przed nimi?
Powiem tylko, że bohaterka także została adoptowana.

Przedstawione w powieści historie są czytelnikowi bliskie- nawet jeśli sam ich nie doświadczył, dzieją się obok niego- wśród rodziny, znajomych. Nie zawsze są one pozytywne. 

Gabriela Gargaś pomaga odnaleźć się w tym wszystkim. W rozmowach między bohaterami, w ich przeżyciach umieszcza "podpowiedzi"- jak wybrnąć, jak pomóc.

Sadzę, że osoba, która doświadcza podobnych sytuacji może odnaleźć rozwiązanie, sposób na poradzenie sobie z trudnościami.  Nawet jeśli ich nie znajdzie z pewnością poczuje ukojenie, że ktoś ma tak samo, ktoś by ją zrozumiał.

Ważnym aspektem poruszonym przez autorkę jest rola rodziców w naszym życiu. Każdy, bez względu na wiek ich potrzebuje. Są naszym filarem- ich wsparcie, otarcie łez, czasem kopniak, który stawia do pionu są na wagę złota.

Przesłanie jakie niesie książka?

Nic nie dzieje się przez przypadek. Błędy popełnia każdy, trzeba umieć ponieść ich konsekwencje, umieć wybaczyć. Przede wszystkim rozmawiać z ludźmi, których się kocha, są nam bliscy. 

Czy książkę polecam?
Jak najbardziej, z pewnością każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Komentarze

  1. Interesujące przesłanie. Zawsze staram się dostrzec, zrozumieć przyczynę tego, co przynoszą mi kolejne dni, choć czasem łatwiej uwierzyć w przypadek. Chętnie sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wsparcie rodziców jest bardzo ważne, niestety nie każdy może takowego doświadczyć ze strony obojga, a czasami z żadnej strony go po prostu nie ma. Ciekawa ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda co piszesz. Wiedząc o tym staram się jak mogę, żeby mojej córce go nie brakowało :) Książka bardzo ciekawa.

      Usuń
  3. Zachęcająca recenzja :) Zachęca do sięgnięcia po książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam dobre recenzje tej książki;-) Ty też piszesz, że warto przeczytać:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie piękna okładka, zachęciła mnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po tym jak opisałaś książkę juz mam ogromną chęć ją przeczytać. muszę jej poszukać. uwielbiam takie książki, :-)strasznie :-) :-) mnie zachęciłaś. pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  7. Ok, leży na półce u mnie czekając na swoją kolej i po Twojej recenzji wiem, że dobrze zrobiłam wybierając ją :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Do tej pory czytałam tylko jedną książkę tej autorki, miło wspominam, więc pewnie kiedyś znów po coś sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładka faktycznie bardzo ładna, lubię takie pastelowe tonacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już wiele razy pisałam, że u mnie okładka na pierwszy rzut idzie- później reszta :) Raz podobają mi się właśnie takie- spokojne, raz muszą być mroczne- w zależności od nastroju :)

      Usuń
  10. Kolejna ciekawa książka, kiedy Ty masz czas na czytanie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas drzemki Młodej, wieczorami, jak gotuję obiad a dziecię moje się bawi :)- wtedy czytam :)

      Usuń
  11. Okładka naprawdę ładna a i recenzja zaczęca do przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  12. Parujący kubek i napis "tylko ty" - tak kawo :) Tylko Ty :)
    Ten wątek adopcji kusi do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mocno mnie zachęciłaś do przeczytania tej książki, ostatnio dość dużo rozmyślam o przyjaźni, tak wiele się w moim życiu zmieniło, także tych przyjacielskich relacji. :) Bardzo lubię takie klimatyczne książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim życiu tez wiele się pod tym względem zmieniło. Czekam na Twoje wrażenia :)

      Usuń
  14. Brzmi zachęcająco. KAżda książka z przesłaniem jest dobra, a o miłości to tym bardziej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się- też lubię książki z przesłaniem:)

      Usuń
  15. Też wierzę w to, że nic nie dzieje się przez przypadek. Jak zwykle interesująco opisałaś książkę, zacznij w końcu pisać swoją :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka szczególnie mi bliska, bo miałam swój skromny udział w jej powstaniu - i momentami czułam się tak, jakby to o nas było :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapowiada się bardzo ciekawie, kiedy Ty to wszystko czytasz?:> Chyba muszę jakiś kurs szybkiego czytania zrobić, żeby te książki dorwać i wszystkie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przez sporą część swojego dorastania uczyłam się życia głównie właśnie z książek- myślę, że to właśnie kolejna sensowna pozycja na moją listę. Wpisuję ją na listę nagród i prezentów ;) jak zasłużę, to sobie kupię :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka lista to dobra sprawa:) Muszę taką zrobić :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Wasze zdanie :) Komentarze zawsze mile widziane