Przejdź do głównej zawartości

Szkoda mi kasy na zabawki.



Nie dlatego, że nie chcę kupować ich Młodej. Gdyby chciała dostałaby każdą rzecz ( może nie wszystko ale wiecie, że rodzic lubi rozpieszczać swoją pociechę). 

Nie lubię po prostu wydawać pieniędzy na coś, co będzie leżało w kącie i się kurzyło. Wolę zainwestować złotówki w rzeczy, które będą sprawiały radość dłużej.
Tak , moje dziecko wybitnie nie bawi się zabawkami, Dużo zakupionych rzeczy zwyczajnie nie spełniało swoich funkcji. Nie były to gadżety, które Młoda sobie wymyśliła. Kupowaliśmy je my dorośli sądząc, że będą spełnieniem marzeń L.

Nie będę wyliczać nietrafionych zakupów. Za długa lista by z tego wyszła.
Dużo zabawek dostaliśmy w spadku. Większość z nich cieszyła dziecię moje- grzechotki, śpiewające miśki itp. Tak było w okresie do lat dwóch. Później się wszystko zmieniło.

Każdy nowy gadżet był dobry na chwilę...czasem nawet nie. Młoda odkładała go do pudła i zapominała o jego istnieniu. 
Głupio czasem człowiekowi się robi. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy osoba obdarowująca prezentem pyta jak się przyjął. Kłamać nie lubię więc szczerze odpowiadam na takie pytania. Przecież to nie moja wina.

Nie kupujemy zabawek i raczej odradzamy takie akcje rodzinie. O przepraszam skłamałabym. Kupujemy pociągi ze Stacyjkowa- te Młoda pokochała.
Dla nich również stworzyliśmy parowozownię





Najlepszym prezentem dla L są ludzie- ich uwaga, kontakt z nimi. Z rzeczy materialnych- książki.
Te mogłabym kupować bez ograniczeń:) 

Niedawno napisałyśmy list do Mikołaja. Córka zażyczyła sobie książki- 3 sztuki. Farby, tablicę i zestaw lekarza. Pytana co ucieszy ją najbardziej odpowiada- książki :)

Wiedząc co lubi, przekazuję te informacje dalej. Bardziej ucieszy się z kredek, farb, bloku czy książki niż z nowej zabawki...

Czym więc bawi się moje dziecię?

Puzzle, gry, układanki- jeszcze one są trafionym prezentem. 

Rolki po papierze- chyba każde dziecko je lubi. U nas są ostatnio teleskopami- fascynacja kosmosem nie mija :)

Metki od ubrań są telefonem, kartą do bankomatu.

Bąbelkowe koperty- nie muszę mówić jaką frajdę sprawiają- sama siedzę i strzelam:)

Mimo, że Młoda posiada zabawkowego laptopa posłużyły również jako ten sprzęt. Ja na to nie wpadłam- to wszystko pomysł Terrorystki.


Z racji tego, że L uwielbia śpiewać i występować kupiliśmy jej mikrofon, nawet dwa. Co się z nimi stało? Odpowiedź znajdziecie na początku tekstu. Pałeczka do grania na dzwonkach ( cymbałki- pani na studiach zagroziła, że jeśli powiemy cymbałki to nas nie przepuści dalej), rolka po papierze, patyk przytargany z podwórka- świetnie się do tego nadają.

Granie na garnkach, pokrywkach itp. chyba każdemu sprawia frajdę- nie wliczam rodziców oczywiście. Jednak wiem, że do pewnego momentu dzielnie znoszą  takie występy.

Papier i nożyczki- pół dnia z głowy. Fakt zabawa w fryzjera się ostatnio odbyła- ale klientem była na szczęście lalka:)

Najnowsza zabawa- w policjantów i złodziei. 
W książeczce Kicia Kocia z przyjaciółmi w to właśnie się bawi. 



Młoda też chciała. Gotowce nie wchodziły w grę- bohaterowie robili sami i my również musieliśmy:) Jedynie radiotelefon był "prawdziwy" .





Na koniec matka w roli złodziejki. Młoda powiedziała, że nią nie będzie bo ona sklepów nie może okradać i koniec:)



Nic nie poradzę na to, że jest jak jest. Producenci zabawek już mnie nie lubią...ale ja cieszę się z tego, że moje dziecię używa najlepszej zabawki jaką może mieć- wyobraźni. 

Wiem też, że chcąc nie chcąc jej kreatywność zostanie stłamszona w momencie pójścia do placówek oświatowych, ale o tym w kolejnym poście:)

Wasze dzieci czym najchętniej się bawią?

*na pierwszym zdjęciu jestem ja...ciesząca się z nowych klocków nawet we śnie.

Komentarze

  1. Parowozownia i laptop wymiatają!! A moje dziewczyny uwielbiają ciastolinę. Inne zabawki, podobnie jak u Ciebie to leżą w kątach..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciastolina, plastelina też ostatnio przypadła Młodej do gustu, ale nie robi wielkiego szału :)

      Usuń
  2. Czasami zastanawiam się dla kogo tak naprawdę te prezenty są. Kupiliśmy jednego roku bardzo drogie zabawki dzieciom i My mieliśmy frajdę. Oni tym cieszyli się chwilę. Tydzień później odwiedził nas znajomy. Podarował im balon i lizaka. Kurczę balonem bawili się tydzień aż powietrze nie uszło lub nie pękł. Najlepszy prezent i nie drogi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie- dorośli się spinają ( sama tego doświadczyłam). Chcą jak najlepsze zabawki kupić...a najprostsze rozwiązania najczęściej są tymi najlepszymi :)

      Usuń
  3. Młoda jest kopalnią Inspiracji !!!!!!!!! ;D tekturka robi furrorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle pomysłów co ona ma...grzech ich nie realizować :)

      Usuń
  4. http://swiatultrasa.blogspot.com/ zapraszam do mnie :) Świetnie piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały sposób, w przyszłości doceni, kreatywność wzbudzona od najmłodszych lat, punktuje później.

    http://onlybyme7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. U Nas jest kilka zabawek, po które nadal chętnie sięga Hania, ale tak jak piszesz- wyobraźnia jest najlepsza :) Czasem Hanka mnie zaskakuje swoimi pomysłami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysły dziecięce są niesamowite :) U nas z zabawek najczęściej instrumenty muzyczne i klocki są używane:)

      Usuń
  7. U nas również zwykle zabawki nie pozwalają Kacperka dlatego teraz jeżeli mam w planach zakup prezentu to jest to produkt rozwijający manualnie - puzzle, korale do nawlekania i wszystko co związane z pociągami :) każde dziecko jest inne dlatego ważne jest wsluchanie się w jego potrzeby a nie moda panującą na rynku :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Młoda napisała już list do Mikołaja. Chce 3 książki, farby, zestaw lekarza i tablicę. Spytała czy coś jeszcze? Mówi, że wystarczy, niech inne dzieci też dostaną prezenty. Oczywiście przedstawiona lista jest rozdzielona na całą rodzinę:)

      Usuń
  8. Parowozownia jest genialna! Ostatnio widziałam pralkę z kartonu - kreatywność rodziców nie zna granic. :)
    PS Robiłyście już rakiety z rolek po ręcznikach kuchennych? Przyda się jeszcze część opakowania po jajkach, z której trzeba zrobić przód rakiety, a skrzydła z tektury. Reszta zależy od Waszej wyobraźni. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pralkę rok temu przyniósł Mikołaj. Stoi nieużywana, bo Młoda się jej boi. Może zrobimy kartonową...a rakietę zrobimy. Dzięki za pomysł :)

      Usuń
  9. Rolki po papierze są hitem. Córa zawsze jakąś dorwie, zawsze też zajmują ją na dłużej i, co najlepsze w tych rolkach, można z nich dużo zrobić albo nie robić kompletnie nic i zostawić dziecku pole do popisu :) Takie najprostsze "gadżety" są najlepsze.
    U nas, poza rolkami, królują: ciastolina, książki, duplo (i duplopochodne) + kilka ulubionych pluszaków i układanek + rowerek i hulajnoga. Muszę zabrać się sumiennie za odgracanie i chyba mi będzie trudniej rozstać się z niektórymi zabawkami niż Młodej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda- najprostsze zabawki są najlepsze:) Niestety przychodzą urodziny, święta i każdy chce coś kupić- pretensji oczywiście nie mam, ale trzeba się namęczyć żeby wybrać coś, co będzie używane a nie tylko zajmowało miejsce.

      Usuń
    2. U nas dokładnie to samo - już się boję świąt.

      Usuń
  10. A u nas prawie wszystkie zabawki jakie mamy, są co jakiś czas regularnie w użyciu :)) Zdarzają się nietrafione wyjątki, ale tych się w miarę szybko pozbywamy. A ja uwielbiam kupować nowe zabawki, więc cieszę się że sprawiają jej radość na dłużej ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie u nas więcej jest tych nieużywanych. Ja też uwielbiam kupować...ale jak kupię i pójdzie w kąt. Hamuję się trochę i kupuję farby, kredki, książki, ciastolinę itp. :)

      Usuń
  11. U nas zabawek jest sporo, bo dwoje dzieci różnej płci, więc o spadkach raczej nie było mowy :). Dodatkowo też Szymek dużo po synku chrzestnego dostaje. Jednak skłamałabym, gdybym powiedziała, że się nimi nie bawią. Co jakiś czas robię "przesiew" i nieużywane idą dalej - ostatnio np. do zerówki w Julki szkole. Także nie czuję, że marnuję kasę. Po drugie wychodzę z założenia, że za parę lat same przestaną chcieć zabawki, więc nie żałuję, że je kupuję. A ksiażek nie zliczę... Właśnie poluję na regał, bo już się nigdzie nie mieszczą. Poza tym kreatywnej zabawy posiadanie zabawek też nie wyklucza - tektura, farby, gazety i inne tego typu rzeczy są u nas non stop w użyciu, a np. dzisiaj w sklepie Julka zażyczyła sobie do zabawy wstążkę do prezentów :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie u nas jest tak, że Młoda nie chce zabawek. Jesteśmy w sklepie- wybiera książki, gry, puzzle, farby, kredki itp. Zabawki docierają najczęściej w prezentach urodzinowych, gwiazdkowych i później zalegają, bo się nimi nie bawi. Jedyne co sprawia frajdę to drewniane instrumenty muzyczne. Co jakiś czas sobie o nich przypomni i jest zabawa. Reszta- tak jak opisałam w tekście :)
      Pewnie, że posiadanie zabawek nie wyklucza kreatywnej zabawy:)

      Usuń
  12. A my w tym roku kupujemy domowe "sprzęty" :) Tfu! Mikołaj kupuje ;) Maszyna do szycia i domek dla lalek. Do tej pory za maszynę służył mały stoleczek a domki budowalismy ze wszystkiego. Jednakże gdy Cora wytargala matczyne półki z łazienki i zaczęła je użytkować jako bloki mieszkalne stwierdziliśmy, że domek się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miała Młoda kuchnię. Trochę się nią pobawiła i poszła w karton. Lalkami wybitnie się nie bawi. W wózku wozi Kubusia Puchatka. Ja sama bym się pobawiła domkiem dla lalek i tego typu gadżetami. Może kiedyś mi to będzie pisane :)

      Usuń
  13. U nas na tapecie jest teraz papier toaletowy i wszelkiego rodzaju piłki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mamy masę nietrafionych prezentów lub zabawek które sami kupiliśmy z mężem. Hitem u nas są farby, plastelina, nożyczki i gary. Drewniana łyżka i garnek i jest zabawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chce człowiek dobrze, a wychodzi jak zawsze- z tymi prezentami, które miały być hitem :)

      Usuń
  15. Super, jesteście mądre i kreatywne!:) U nas na zebraniu w przedszkolu nawet o tym mówili, żeby robić z dzieckiem kreatywne zabawki z dostępnych w domu materiałów, żeby grać w gry, układać puzzle, itd.
    Ale co z tego, jak mojego syna interesują tylko Transformersy, ewentualnie auta, i rozumiem to, bo ja też jak jakąś fazę załapię, to nie ma mocnych ;)
    A parowozownia wymiata! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fazę to i ja potrafię na coś załapać. U nas Młoda miała np. okres gdzie kilka razy dziennie musiałyśmy malować farbami. Miałam dość, ale dzielnie to znosiłam:) Każdy jest inny i nic na to nie poradzimy:) Możecie transformersy z papieru robić:) albo z masy solnej:)

      Usuń
  16. ja chyba nie musze pisać czym my się bawimy bo Ty doskonale wiesz :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Coś w tym jest. Mój Filip uwielbia bawić klamerkami, garnkami, łyżkami. Książek ma tysiące, a i tak zawsze nam mało. Kochamy czytać i nie raz książki były dla mnie ratunkiem na nudę dla dziecka. Teraz weszliśmy w etap modeliny i kredek :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziewczynki lubią zabawki, mają ich dużo, ale robię system zmianowy, bo i tak nie bawią się wszystkim jednocześnie. Średnio co tydzień robimy wymianę zabawek. Jedyne, co zostaje zawsze, to książki, puzzle, gry, kredki, wózek, 2 lalczane bobasy, i ostatnio przypomniały sobie miłość do klocków, tych drewnianych. Do łask, zwłaszcza Oliwii, wróciła kuchnia. Za jednym razem nie mogą mieć dużo zabawek nawyciąganych, bo zauważyłam, im zabawek więcej, tym dziewczynki częściej się o nie kłócą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas z zabawek jedynie klocki, piłki, puzzle. Lalki leżą sobie, kuchnia zabawkowa w piwnicy w kartonie. O reszcie nie wspomnę :)

      Usuń
  19. U nas zabawki leżą i denerwują mamuśke a najlepszymi zabawkami dla mojego dziecka są przedmioty domowego codziennego użytku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo co u nas. Kurz łapią a w domu sami alergicy...

      Usuń
  20. Ja zabawki lubię, dla siebie chyba bardziej. W tym roku za to powiedziałam, że koniec z kupowaniem ich bez przemyślenia. Mimo, że ledwo 2,5 roku ma gwiazda to już ma swoje ulubione zabawy i jeśli nie chcemy chaty zagracić musimy zrobić to mądrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię zabawki. Gdyby Młoda się nimi bawiła z pewnością byłoby ich dużo w domu:) To przemyślenie trafionych zakupów to niezłe wyzwanie jest :)

      Usuń
  21. Cześć! Czy można u Ciebie jakoś zamówić 2 sztuki broni , kolor czerwony pod choinkę ;-) Moje dzieci jak były mniejsze to tylko kartony po zabawkach , zawartość się nie liczyła :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie trzeba wcale drogich zabawek, aby sprawić dziecku frajdę i się nim pobawić! :-) Można wykorzystać wszystko co pod ręką. Książki w szafce i zabawa w bibliotekę, naczynia i zabawa w restauracje. Pomysłów jest bez liku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś myślałam, że wszystkie dzieci kochają zabawki...dziś wiem, że zabawką może być wszystko :)

      Usuń
  23. U nas na topie są kabelki i ładowarki :D

    OdpowiedzUsuń
  24. A my ostatnio zbieramy opakowania po jajkach :). Mąż zainspirował się przedszkolem i teraz robi z Gają nietoperze :). Zabawki ma, nie zaprzeczam, ale w większości kreatywne, bo lalkami bawić się nie lubi :).

    OdpowiedzUsuń
  25. Moja córka podobnie jak Twoja kocha książki, gry, puzzle, kolorowanki :) Autami też się lubi bawić! generalnie nic więcej jej nie trzeba :) Aha, lego tez są u niej mile widziane :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mojemu Szkrabowi najwięcej frajdy sprawia zabawa garnkami i pokrywkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był u nas ten etap- ku wielkiej (nie)radości rodziców :)

      Usuń
  27. Najlepszą zabawką jest wszystko to co... nie jest zabawką! ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mój Młody jest znacznie młodszy, a też już widzę, że zabawki to taki mało interesujący przedmiot. Znaczy ostatnio zainteresował się melodyjkami z zabawek grających. Bo tak do tej pory mogło ich nie być. A jeśli już bawi się zabawką to raczej niezgodnie z zamysłem projektanta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas kiedyś grające zabawki były hitem. Później jednak Młoda zaczęła je traktować jak wroga :) Nie mam pojęcia czemu

      Usuń
  29. Możesz być tylko szczęśliwa, że Twoje dziecko jest tak inteligentne - szeroka wyobraźnia jest na to dowodem!! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak miło mieć tak wspaniałą wnusię .Mądrą i szczęśliwą razem z rodzicami...Twoja Manfreda.,

    OdpowiedzUsuń
  31. Zabawki wyczarowane własnoręcznie są super sprawą, nawet jeśli wykonane są z mało trwałych elementów

    OdpowiedzUsuń
  32. Też tak właśnie się bawiłam- tym, co mi w rękę wpadło i dało się przerobić ;) i do dziś mi zostało- zbieram papierki po cukierkach, papier z prezentów, folie i takie tam, a potem znajduję im zastosowanie ze wszystkimi dziećmi z okolicy ;) a rolki po papierze, to hit wszech czasów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zbieram takie gadżety:) Później zalegają...aż znajdą swoje zastosowanie i przynoszą dużooo frajdy:)

      Usuń
  33. Ponieważ u nas 3-ka dzieci, to zabawki przechodzą ze starszego na młodszego. Ekonomiczne i wygodne to :) Ale mimo wszystko najlepszymi zabawkami są kamienie, kije, liście... na spacerze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też spakowałam zabawki:) Może Młoda kiedyś będzie miała rodzeństwo :)

      Usuń
  34. Fantastyczne pomysły na kreatywne zabawy! Samemu też można sporo wyczarować. Ja akurat w dzieciństwie uwielbiałam zabawki (moja córka ma to chyba po mnie, bo mąż najbardziej lubił atrakcje takie jak Twoja córka), ale pamiętam też, że najbardziej uwielbiałam domek dla lalek z kartonu, który robiłam razem z mamą. Czasem nie trzeba wydawać kasy, tylko wystarczy czas poświęcić. Ale to nawet trudniejsze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie- każda zabawka bez poświęconego czasu jest do bani...

      Usuń
  35. U nas na szczęście większość zabawek kupują dziadki (mi też szkoda kasy, raz na jakiś czas okazjonalnie), bo dzieci pobawią się chwilę, a później to leży gdzieś za łóżkiem czy w innych dziwnych miejscach i czeka na odnalezienie... U nas się już tego strasznie dużo uzbierało... młody ma dar do naciągania dziadków na coraz to nowe zabawki... A później i tak najlepiej bawią się jakimiś zwyczajnymi sprzętami domowymi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas już wiedzą, że zabawki nie zdają egzaminu i kupują to co Młoda lubi :D

      Usuń
  36. Kiedyś zabawek praktycznie nie było. Nic więc dziwnego, że dzieci cieszyły się z kazdej nowej. Teraz jest tego tyle, że najlepszą zabawką jest pudełko po butach i wyobraźnia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Wasze zdanie :) Komentarze zawsze mile widziane