Przejdź do głównej zawartości

Bajkowe inspiracje



Czas na kolejną odsłonę Projektu Przygody z książką ( klik).

Moje dziecko zaczęło oglądać bajki. Wcześniej w tv interesowały ją jedynie programy muzyczne.
TVP ABC zachwyciło nie tylko Młodą. Matka też z chęcią ogląda bajki z dzieciństwa:)

Dziś przedstawię Wam nasze książki, które zagościły po obejrzeniu bajek.





Reksio- książeczka o przygodach pieska, którego chyba wszyscy znamy.

Młoda wyszperała ją podczas zakupów i dumnie stwierdziła, że zabiera ją do domu, żeby lepiej poznać Reksia. Teraz oglądając bajkę L opowiada również co było na kartach książki. Ja dowiedziałam się jak ma na imię chłopiec występujący w bajce.




Idąc za ciosem po obejrzeniu "Bolka i Lolka" Terrorystka zażyczyła sobie książek o ich przygodach.
Zajrzałam do zbiorów z mojego dzieciństwa i...znalazłam dwie pozycje o przygodach chłopców. Nareszcie wiem, który to Bolek a który Lolek- całe życie miałam z tym problem:) A Wy wiecie?
Czytamy codziennie. Dodatkowo Mama moja podarowała wnuczce chusteczkę z bohaterami bajki.
Młoda szczęśliwa.



Kolejna pozycja to "Smerfy"- dostępne aktualnie w Biedronce.
Dziecko moje upodobało sobie Gargamela, który widnieje z tyłu na okładce i koniecznie musiała ją mieć:)

Mamy jeszcze kilka bajkowych książeczek ale o nich w innym poście.
Jakie u Was królują książeczki inspirowane "dawnymi " bajkami?

Komentarze

  1. No kochana Reksio czy Bolek i Lolek to podstawa :) u nas jeszcze Pszczółka Maja :) ciężko znaleźc czasem książki z bajkami naszego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pszczółka Maja nie bardzo przypadła Młodej do gustu, może później

      Usuń
    2. A oglądała tę nowa czy tę starą?

      Usuń
  2. Mamy Pana Kleksa, ale to bardziej pod film ;) czekam na momenty kiedy będziemy go czytać.
    Mój zbiór książek Disneya, książeczki mojej mamy z seri "poczytaj mi mamo" trochę staroci mamy w domowej bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też dość spora kolekcja książek z dzieciństwa

      Usuń
  3. Reksiooooooo <3
    Uwielbiałam :) TV ABC też lubię :) Czasem zatrzymam się na dłużej na tym kanale, kiedy leci moja bajka z dzieciństwa- zwłaszcza Reksio :)
    U Nas Biblioteczka nawet spora, ale to głównie malutkie książeczki, które Hania lubi przeglądać. Tylko przeglądać, jak zaczynam czytać to mi buzię zatyka :D Mogę co najwyżej pokazywać palcem na obrazki i mówić co to itp. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Reksio, Bolek I Lolek, Smerfy :) klasyka! U nas tez Maja I Koziolek Matolek z "dawnych czasow" dobrze sie maja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie po Twoim komentarzu znalazłam Koziołka, Wilka i Zająca i inne książeczki. Młoda zachwycona

      Usuń
  5. Uwielbiamy Reksia i Bolka i Loka, ale książeczek żadnych z nimi nie mamy. W sumie nie wiem czemu! Moze trzeba to nadrowbić? Dzięki za podpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja do tej pory nie wiem który jest Bolek a który Lolek :o

    OdpowiedzUsuń
  7. Mamy "Nowe Przygody Bolka i Lolka" - są fantastyczne! Do tego "Koziołek Matołek" i "Przygody Baltazara Gąbki", choć ten ostatni na razie się kurzy. Smerfy to moja ulubiona bajka z dzieciństwa, ale Młody ich nie lubi. Za to podobają mu się "Muminki", których nie znoszę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne książeczki nie zostaje Nam nic innego jak lecieć do biedronki po Smerfy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jeszcze wiele innych fajnych książeczek z tej serii

      Usuń
  9. Dopiero jak Adaś zaczął interesować się Bolkiem i Lolkiem poznałam , który to który :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety (a może "stety" - nie wiem), fascynacja dawnymi bajkami już u nas minęła, teraz tylko Transformersy i Spiderman;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młoda też lubi te "nowsze" ale wymienione wyżej przypadły Jej wybitnie do gustu

      Usuń
  11. Oli ogląda obecnie jedynie baby tv, a z tego co wiem nie ma książek o tych bajkach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. I to są bajki nie tylko mojego dzieciństwa, ale będą obecne jeszcze długo w życiu dzieci. Są piękne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bajki mojego dzieciństwa, pamiętam, że na Smerfy przychodziło do nas pół podwórka. To był taki zwyczaj:). Może i Gaja je polubi, kto wie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci lubią te stare bajki ;) Więc pewnie na nie zerknie :)

      Usuń
  14. Mój Mały jeszcze w drodze, ale mam nadzieję, że własnie takie bajki będą go interesować najbardziej! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie dzieci oglądają bajki, a moje ogląda TVN24 z dziadkiem, jak tylko widzi wiadomości to głowa w strone telewizora!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Młoda przez pewien czas oglądała tylko kanały muzyczne :)

      Usuń
  16. U mnie też dziś wspomnienia mojego dzieciństwa. Wróbelek Ćwirek.

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka z przygodami Reksia dłuugo cieszyła się u nas zainteresowaniem. Wciąż jeszcze przyciąga uwagę od czasu do czasu, gdy córkę najdzie ochota na wspomnienia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzice też mogą trochę przy okazji powspominać :)

      Usuń
  18. my mamy audiobook z przygodami Reksia (też Papilon) i mój stary komiks ze Smerfami - Bolek i Lole na liście do uzupełnienia biblioteczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam Młodej audiobooki na Dzień Dziecka- leżą i czekają. Zobaczymy czy się do nich przekona :)

      Usuń
  19. Chciałam kupić Smerfy ale stwierdziłam, że córka szybciej ją zje niż zaczniemy do niej podejście;)
    Reksia też musimy mieć w zbiorach. Mam nadzieje, ż e go polubi:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Też mam odwieczny problem z Bolkiem i Lolkiem

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Wasze zdanie :) Komentarze zawsze mile widziane