Przejdź do głównej zawartości

"Prosta sprawa" W. Chmielarz- przedpremierowo


Wojciech Chmielarz ma na swoim koncie sporo napisanych książek. Do tej pory nie czytałam jeszcze żadnej powieści autora. Jest to moje pierwsze spotkanie z jego twórczością. "Prosta sprawa" powstała w czasie pandemii, jako opowiadanie w odcinkach, publikowanych w mediach społecznościowych autora. Doczekała się wydania książkowego i 14 października pojawi się w księgarniach.

Mężczyzna, o którym niewiele wiadomo, zjawia się w Jeleniej Górze, żeby oddać znajomemu pieniądze. Trafia pod wskazany adres i wpada w niebezpieczny wir wydarzeń. Zamiast Prostego, w mieszkaniu spotyka lokalnych gangsterów. Jak wiadomo nie rozmawiają sobie przy kawie. Po wygranym pojedynku bohater postanawia rozeznać się w sytuacji. Wie, że musi pomóc koledze, który wplątał się w nieciekawe sprawy.

Zwiedza miasto i okolice. Zdobywa informacje, które prowadzą go do kolejnego punktu. Jest wiele niewiadomych, pojawiają się nowe powiązania i nieoczekiwane zwroty akcji.  Samotny strzelec musi stawić czoła jeleniogórskiej, czeskiej i romskiej mafii. Ratując analityczkę z ABW zyskuje sojusznika w swoich przedsięwzięciach. 

"Prosta sprawa" wciągnęła mnie od pierwszych stron. Bohaterowie i ich przygody sprawili, że miło spędziłam czas z lekturą. Z niecierpliwością czekałam na to co będzie dalej. Ciągle coś się działo- raz było zagadkowo, innym razem zabawnie. Nie obyło się również bez brutalnych scen. Wszystko w idealnych proporcjach, tak, żeby czytelnik nie miał czasu na odkładanie książki. 

Dodatkowym plusem dla mnie było usytuowanie akcji w miejscowościach, które jakiś czas temu zwiedzałam- Karpacz, Kowary, Szklarska Poręba itp.  Lubię czytać książki, które opisują znane mi tereny. 

Pierwsze spotkanie z twórczością Wojciecha Chmielarza uważam za bardzo udane. Czekam na kontynuację "Prostej sprawy" , a Wam gorąco polecam tę pozycję. 

Znacie twórczość autora? Polecicie tytuły, które warto przeczytać?

Komentarze